Søkemotoroptimalisering vil i teorien si at man optimaliserer websider slik at den rangerer høyest mulig i søkemotorene. Webfocus har først og fremst fokus på å brukeroptimalisere websiden din. Dette gjør at målgruppen din får en optimal brukeropplevelse når de besøker den. Slik vil du stå igjen med et sterkt og konkurransedyktig utgangspunkt når de ønskede rangeringene er oppnådd.
Søkemotoroptimalisering (SEO) er teknikker som sammen med vår kompetanse vil øke trafikken til websiden din. Dette skjer ved å forbedre interne og eksterne faktorer som påvirker rangeringene i søkeresultatene. Dette er en prosess for å få websider rangert høyt i søkemotorene, for eksempel Google. Hvis du gjør et søk på internett, vil det være naturlig for deg å trykke på de websidene som dukker opp øverst på resultatsiden, det vil si de med høyeste rangeringer.
Det er dette vi arbeider mot i denne prosessen. Her brukes ulike kompliserte metoder, og det kreves kompetanse innenfor dette området. Disse metodene er i motsetning til betalte annonser en prosess som går ut på å bygge opp websiden slik at søkemotorene rangerer den på grunn av dens kvalitet, uten at du trenger å betale for de oppnådde rangeringene over tid. Den store fordelen med de organiske rangeringene er at de er langsiktige, det vil si at de beholder sin plass over lang tid.


Verdien av søkemotoroptimalisering
- Ved å utføre målrettet søkemotoroptimalisering vil du oppnå økt trafikk til websiden din slik at du når ut til et større marked og får flere potensielle kunder.
- Ved at vi utfører søkemotoroptimalisering for din bedrift/organisasjon, vil du også bli mer konkurransedyktig i ditt marked. Dermed får du automatisk et forsprang i forhold til dine konkurrenter på internett.
- Når du har optimal synlighet i søkemotorene vil du også oppnå økt troverdighet innenfor din bransje.
Noen av metodene som brukes